יו״ר מפלגת ״כחול לבן״ של האופנה הישראלית

|
עינת רוטפוס מייסדת ׳גילדת המעצבים׳. צילום מני פל

עינת רוטפוס היא מסוג הנשים שלוקחות אותנו אל החלוציות, בניית הארץ והציונות. אצלה זה אופנה ישראלית. רוטפוס, שבנתה למעצבי אופנה ישראלים מדינה עם ביטחון ״בדמות גילדת המעצבים״, האישה הכי נכונה להדליק אצלנו את זיקוקי העצמאות. נועם שקד הלכה לבדוק מאין היא שואבת את הכוחות בשדה הקרב הקשה של תעשיית האופנה וקולות של מעצבות הגילדה ששווה להילחם עבורן. מירי רגב, נשארה משואה פנויה?

 

עינת רוטפוס מייסדת גילדת המעצבים צילום מני פל - 1
״זו אג'נדה שבערה בי ועדין בוערת״. עינת רוטפוס, מייסדת ׳גילדת המעצבים׳. צילום: מני פל

 

מאת: נועם שקד

 

יום העצמאות הוא הזדמנות נהדרת להצדיע לאופנה כחול לבן, אבל יש כאלה שעושים זאת כל השנה. אחת מהן היא היזמית ואשת העסקים עינת רוטפוס שהקימה לפני כארבע שנים  את ׳גילדת המעצבים׳ הראשונה בארץ. הגילדה, שפועלת בדיזינגוף סנטר מאגדת תחת קורת גג אחת מעצבי אופנה ישראלים ומספקת להם יחסי ציבור, שיווק, שירותי סוכנות ושיתופי פעולה. על זה נאמר גאווה ישראלית. לרגל יום העצמאות ה-71 לישראל ישבנו איתה לשיחה קצרה אך חשובה.

מה הוליד את רעיון ׳גילדת המעצבים׳? האם זה בא מתוך זיהוי פוטנציאל עסקי בלבד, או שעומדת מאחורי זה אג'נדה? כיצד נבחרו המעצבים החברים בגילדה?
״גילדת המעצבים נולדה לאחר שהייתי עדה לכמה ניסיונות להקמת מתחמי אופנה למעצבי אופנה שלא צלחו. זו אג'נדה שבערה בי ועדין בוערת. דווקא מבחינה עיסקית היו לי את כל הסיבות לא לעשות זאת. אני כן מאמינה ובטוחה שגילדת המעצבים קיימת  וב"ה תישאר לעוד הרבה שנים כי מהות הפעולה שלה היא מהלב ולא ממקום עסקי. הרצון וההתמדה יחד עם הפוטנציאל העסקי שלה מניבים מקורות פרנסה להרבה אנשים בארץ – זה היעוד שלה. בחירת המעצבים היא תהליך ארוך רווי שנים של למידה שלא מפסיקה עד היום. בימינו המעצבים נבחרים לפי רמת העיצובים (כמובן), התמחור שלהם ובעיקר הנשמה. כן, לאופי ולהתנהלות יש מרכיב מאד משמעותי למעצבים שמצטרפים. מיזם גילדת המעצבים הוא מיזם קארמטי וחשובה לנו ההבנה הזו והחיבוק של כל מעצב/ת שמצטרפ/ת״.

 

עינת רוטפוס מייסדת גילדת המעצבים צילום מני פל - 3
״אצלנו מעולם לא עניין אגו״. עינת רוטפוס מייסדת ׳גילדת המעצבים׳. צילום: מני פל

 

גילדה במובנה הפשוט היא אגודת בעלי מקצוע מאותו התחום שמטרתה להגן על האינטרסים המשותפים שלהם. במקרה שלך על אילו אינטרסים מגינה הגילדה, מדוע משתלם למעצבים להיות חברים בה?
״גילדת המעצבים הוא מיזם ששם את אור הזרקורים על האופנה הישראלית והפך אותה למותג מוכר ונחשק שמככב במדורי אופנה ומקבל ביטוי יום יומי בארצנו. מה שלא היה קיים עד לפני 4  שנים. היא מגינה על אינטרס המעצבים הישראלים להיות חשופים לקהל, לקבל הכרה מהמדינה, לקבל תשלום הוגן עבור הפריטים שלהם כל חודש ללא עיכוב בתשלומים, לשמש להם בית ומשענת ולספק תמיכה בכל התחומים״.

לא היה חשש מקיבוץ של מספר מעצבים יחד למתחם אחד, לא חששת מ"עודף" אגו? איך מבחינה זו מסתדר החיבור בין מעצבים מהשורה הראשונה יחד תחת קורת גג אחת?
״גילדת המעצבים זה מיזם שפועל למטרה משותפת ואין כאן שום דיון עם אגו. כולם כאן מעוניינים ליצור ולהתפרנס. אין מקום לשום דבר אחר. נהפוך הוא. יש הרמוניה בין כולם, עזרה הדדית, תמיכה בכל התחומים וזה נהדר לראות את זה. כשהתחלתי, דור המעצבים שהייתי איתם בקשר היה אכן מונע מאגו והיו הרבה תככים בין מעצבים. אני מאמינה שנוצר כאן דור אחר. אצלנו מעולם לא עניין אגו, ומעצבים מהסוג הזה לא מתקבלים ולא שורדים. אפרופו תנאי קבלה- אנרגיות טובות ורצון לעזור ולהיות בטוב. תנאי הכרחי״.

 

עינת רוטפוס מייסדת גילדת המעצבים צילום מני פל - 2
״פריטי אופנה של מעצבות האופנה בארץ שווים כל שקל״. עינת רוטפוס מייסדת ׳גילדת המעצבים׳. צילום: מני פל

 

חברות האופנה ההמוניות כדוגמת זארה או M&H מאפשרת לנשים נגישות גבוהה יותר לבגדים אופנתיים במחירים שפויים. האם יש עדיין מקום למעצבי "בוטיק" ישראלים? האם הביקוש נשאר אותו הביקוש?
״גילדת המעצבים מאפשרת להכיר את המעצבים ולרכוש אותם במחירים שווים לכל כיס. זה היופי שלה. המעצבים לא נדרשות לשלם אלפי שקלים בחודש עבור שכירות וזה מאפשר להם להוריד עלויות תיווך באופן משמעותי, כך שהלקוחה יכולה ליהנות ממחירים של 100-300 שקל. אפילו החזקנו סטנד של 50 שקלים. זה נפלא. המעצבות יכולות לגלגל את הסחורה, לקבל כסף כדי לייצר סחורה חדשה והלקוחה נהנית מפריטי מעצבות במחירים "שפויים". אני לא אוהבת את המונח "מחיר שפוי״. עובדה שמשלמים על גוצ'י ודיור אלפי דולרים לפריט. אין באמת דבר כזה שפוי. אני חושבת שפריטי אופנה של מעצבות האופנה בארץ שווים כל שקל כי מדובר בפריט ייחודי, אקסקלוסיבי, באיכות נדירה שיכול להחזיק מעמד שנים והרבה כביסות וזה שווה. כמובן שהמרכיב הסודי המופלא הוא הקארמה שיש בכל פריט אופנה, האהבה שמעצבות אופנה שמות בו את כל רצונם להיטיב עם הקונות, זה פרייסלס בעיני״.

האם יש לך תוכניות לפתוח מיזמים כאלה במקומות נוספים בארץ, אם כן, איפה?
״המיזם כרגע מתמקד בביתו, בדיזנגוף סנטר בתל אביב. אנחנו עתידים להתרחב עד כמה שניתן באזור הבית ואז לצאת איתנים החוצה. אנשי השרון זכו בפופ אפים מוצלחים של גילדת המעצבים בהוד השרון, כפר סבא, נתניה. היינו גם בירושלים. אני מאמינה שנחזור לאירועי החוץ ובהקדם״.

 

המעצבת סיוון חליווה לגילדת המעצבים צילום שרבן לופו - 1
סיוון חליווה ל׳גילדת המעצבים׳. צילום: שרבן לופו

 

שתי מעצבות אופנה מ׳גילדת המעצבים׳ הכניסו אותנו לעולמן ושיתפו אותנו בחוויית השותפות בגילדה:

מעצבת האופנה סיוון חליווה – בעלת המותג US

ספרי מעט על עצמך – היכן למדת וכמה זמן את עוסקת בתחום האופנה?
״אני בת 31, מתגוררת כבר 11 שנים בתל אביב. למדתי במכון אבני במסלול של 4 שנים בשילוב תואר ראשון באוניברסיטה הפתוחה. התחלתי לעבוד באופנה כבר משנת 2014 כמתמחה במותג של מור ולין PIOO PIOO ומשם המשכתי עם מספר מעצבות נוספות״.

 

סיוון חליווה
״היום אתה צריך להיות בכל מקום״. סיוון חליווה. צילום: יח״צ

 

מה מייחד את מותג האופנה שלך US? לאילו נשים הוא פונה, ולא פחות חשוב, לאילו מידות?
״המותג מציע פריטי לבוש נינוחים בסגנון סמארט קז'ואל, בעיצוב המשלב בין קלאסי למודרני. שימוש בחומרים טבעיים ואיכותיים שישמשו את הלקוחה לאורך זמן. סגנון הלבוש מיועד לאישה בעלת מודעות אופנתית, המעוניינת בפריטי לבוש ייחודיים ואיכותיים. בגדים שישרתו אותה לאורך כל שעות היום בנוחות ובסטייל נטול מאמץ. טווח המידות 36-44 כשכל עונה אני לומדת מהלקוחה איך אפשר להשתפר מבחינת ההיצע והגדלת טווח המידות״.

האם יש מעצב ישראלי/בינלאומי אליו את "נושאת עיניים" וממנו לוקחת השראה?
״אני לוקחת המון השראה מאיב סן לורן. בעיקר מהתקופה שהוא הלביש נשים בחליפות בתחילת שנות ה-70. ומויוויאן ווסטווד שאני מעריצה את האומץ והאמירה שהיא הכתיבה לאורך השנים. הסגנון שלי הוא סטריט בשילוב מחויט וזה מה שאני מתרגמת לעיצוב ב-US. בגדים יומיומיים, נינוחים עם נגיעות מחויטות״.

 

המעצבת סיוון חליווה לגילדת המעצבים צילום שרבן לופו - 2
סיוון חליווה ל׳גילדת המעצבים׳. צילום: שרבן לופו

 

מה היה השיקול שהנחה אותך בהחלטה להצטרף לגילדת המעצבים? האם ההחלטה הוכיחה עצמה מבחינת חשיפה לקהלי יעד נוספים ומכירות המותג?
״כמותג חדש המנסה לסלול את דרכו בשוק הישראלי, הצטרפות לגילדה הייתה בגדר מאסט. היום אתה צריך להיות בכל מקום, באונליין, בבוטיקים, בירידים, במכירות ביתיות איפה שהלקוחה נמצאת. הגילדה בהחלט מהווה נקודת מכירה מצוינת עם חשיפה לקהל חדש והיכרות אישית עם הלקוחה שזה תמיד כיף״.

מה מאפיין את קולקציית אביב-קיץ 2019 שעיצבת, ומהו הטיפ החשוב ביותר לסטיילינג שתוכלי לתת לקיץ הקרוב?
״הקו המנחה את המותג זה לבוש נוח, מחמיא למגוון מבני גוף ועשויי מחומרים איכותיים עם דגש על בדים טבעיים ונושמים. עיצוב בקווים נקיים, קלאסיים עם טוויסט. טיפ הסטיילינג שלי, לכל לקוחה, זה תאהבי את עצמך, תקבלי את עצמך ואם את אוהבת את הפריט שבחרת לעצמך תהני ממנו ותפסיקי לחפש פגמים בגוף שלך. את יפה כמו שאת! כשאנחנו שלמות עם עצמנו ככה גם הסביבה תופסת אותנו וזה הכי יפה״.

 

אפרת וייס לגילדת המעצבים צילום סיגל לדנהיים - 1
״לתת לגיטימציה לנו, המקומיים״. אפרת וייס. צילום: סיגל לדנהיים

 

אפרת ווייס  מעצבת תכשיטים – בעלת מותג התכשיטים Own Studio

איך הגעת לתחום התכשיטנות?
״אני בוגרת קולג׳ במגמת עיצוב אופנה בלוס אנג׳לס. עבדתי בארה״ב כמעצבת בגדים בחברות שונות כשכירה במשך 11 שנים, וכששבתי לארץ עבדתי 4  שנים כמעצבת בחברה על קו ישראל – סין. לאחר שנים מאוד אינטנסיביות ותובעניות החלטתי לעבוד מהבית כמעצבת עצמאית, ותוך כדי התחלתי לעצב לעצמי תכשיטים. די מהר הבנתי שזה ׳המשך ישיר לקריירת העיצוב שלי׳ ובשנת 2015 הקמתי את OWN STUDIO״.

מאילו חומרים ובאיזו טכניקה מיוצרים התכשיטים בעיצובך?
״את רוב התכשיטים שלי אני יוצקת מפליז ומצפה בכסף מושחר למראה מחוספס ותבליטי, או ב-14 קראט זהב מיקרוני. אני נוטה להשתמש בטכניקות מעורבות, הנפוצות ביניהן הינה יצירה והדפסה בתלת מימד. אני מסתובבת בשווקים בכל העולם וגם אונליין בכדי להבין מה הטרנד הבא ובאיזו השראה  להשתמש לעיצובים״.

 

אפרת וייס לגילדת המעצבים צילום סיגל לדנהיים - 2
אפרת וייס ל׳גילדת המעצבים׳. צילום: סיגל לדנהיים

 

האם גם בתכשיטים ישנה ההבחנה בין קיץ לחורף? מה מאפיין את קולקציית הקיץ ובמה היא מתאימה למגמות האופנה בעונה החמה?
״מצד אחד ישנה הבחנה. לדוגמא, בחורף עשיתי שרשרת עם תליון אצטרובל. אמנם זו השפעה חורפית, אך מצד שני זה כן נמכר בכל ימות השנה. קולקציית הקיץ הינה בהשראת אלמוגים ומלכות ששומרת על קווים גיאומטריים, אבל משתעשעת איתם, בתוספת שילובים כמו אבני לברדורייט ומונסטון בחיתוכים גיאומטריים, עם קריצה ושמירה על ייחודיות״.

הישיבה יחד תחת קורת גג אחת עם מעצבים ישראלים נוספים, הולידה גאווה ביצירה הישראלית? את מרגישה זאת כמעצבת?
״המון גאווה. אני מרגישה יותר יכולת כי יש לי כוח ועוצמה מסביב שעוזרים לכל המערכת הזו לדחוף קדימה ולתת לגיטימציה לנו, המקומיים״.

 

אפרת וייס לגילדת המעצבים צילום סיגל לדנהיים - 3
אפרת וייס ל׳גילדת המעצבים׳. צילום: סיגל לדנהיים

 

את פריטי גילדת המעצבים ניתן להשיג בדיזנגוף סנטר שער 2 קומה 2 מול כלי זמר ובאתר: http://designersguild.co.il/

 

 

נועם שקד, אופנה, אינסטגרם

נועם שקדעיתונאית אופנה
האינסטגרם של נועם שקד: noam.shaked

 

עורכת ראשית: מירב רום
Fashion Israel – מגזין אופנה של ישראל
מייל: [email protected]
אתר: https://www.fashionisrael.co.il/
אינסטגרם: fashionisrael.mag

 

 

 

פורסם בקטגוריה כתבות אופנה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תגובות פייסבוק